رفتن به محتوا رفتن به پابرگ

سامانه جامع تجارت

سامانه جامع تجارت آنلاین یا سامانه ثبت سفارش کالا و یا سامانه NTSW ،نوعی سامانه یکپارچه ‌سازی و کنترل عملیات در بازرگانی است که قرار است پل ارتباطی بین تجار و بازرگانان با دستگاه‌های مرتبط در حوزه تجارت بین‌الملل باشد.

فهرست مطالب

سامانه NTSW

سامانه جامع تجارت ایران یکی از برنامه‌های دولت برای اجرای برنامه‌های دولت الکترونیک است که علاوه بر کاهش پیچیدگی و تسهیل و تسریع روند تجارت بین‌الملل، موجب کاهش فساد در اقتصاد و تجارت و در نتیجه کاربرد‌های این سامانه می‌ شود، نباید نادیده گرفته شود.سامانه جامع تجارت ایران مکانیزمی است که انجام کار‌ها را آسان می‌کند. در شرایطی که پیچیدگی‌های حقوقی و اداری فراوان، موضوع تجارت بین‌الملل را به موضوعی پیچیده تبدیل کرده است، نیاز به چنین رژیم‌های تسهیلگری واقعاً احساس می‌شود. این سیستم‌های تسهیل‌کننده دسترسی معامله‌گران را به بسیاری از فرصت‌ها آسان‌تر می‌کنند.

سامانه جامع تجارت چیست و چه نقشی در اقتصاد بین الملل دارد؟

در پاسخ به این سوال که سیستم جامع معاملات چیست، باید گفت که سیستم جامع معاملات ایران مکانیزمی برای ارتقای کسب و کار است. با پیچیدگی‌های حقوقی و اداری فراوان که مسائل تجارت بین‌الملل را به یک موضوع پیچیده تبدیل کرده است، سیستم‌های تسهیل‌کننده مانند نظام تجارت ایران واقعاً مورد نیاز است. این سیستم های راحت، دستیابی به فرصت های زیادی را برای معامله گران آسان‌تر می‌کند.

سامانه یکپارچه تجارت ایران یکی از برنامه‌های دولت برای اجرای برنامه‌های دولت الکترونیک است که علاوه بر کاهش پیچیدگی، ترویج و تسریع تجارت بین‌المللی، موجب کاهش فساد در اقتصاد و تجارت نیز می‌شود، بنابراین استفاده از سامانه تجارت را نباید نادیده گرفت.

سیستم کلی تجارت ایران به بخش‌های زیر تقسیم می‌شود:

  • سیستم جامع معاملات
  • سیستم جامع انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا
  • سیستم‌ شناسه کالا
  • سیستم رتبه‌بندی اعتباری
  • درگاه ارزی نیما یا سامانه یکپارچه معاملات فارکس
  • سیستم حمل و نقل جامع
  • سامانه جامع امور گمرکی

سامانه جامع تجارت ایران، قلب گمرک و تجارت

سامانه جامع تجارت الکترونیک یا سامانه ثبت سفارش کالا، نوعی سیستم یکپارچه سازی و کنترل فرآیندها در تجارت است که قرار است پل ارتباطی بین تجار و بازرگانان با دستگاه های مرتبط در حوزه تجارت بین الملل باشد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، چنین سامانه‌ای پیش از ایران در ۷۳ کشور دیگر جهان راه‌اندازی شده و هدف آن کمک به تسهیل و تسریع در انجام تجارت بین‌المللی است. البته در این کشور‌ها نحوه عملکرد این سیستم‌ها ممکن است کمی با آنچه در ایران وجود دارد متفاوت باشد.

پلتفرم جامع معاملات اولین بار در تاریخ ۵ مرداد ۱۳۹۵ در دسترس کاربران قرار گرفت و به طور رسمی فعال شد. تجار و بازرگانان در حال حاضر کارهایی مانند ثبت سفارش کالا، اخذ مجوز ورود، استعلام کارت بازرگانی خود با استفاده از سامانه معاملات و مراجعه به WWW.NTSW.IR را انجام می‌دهند.

حتما در صفحه مقالات آموزشی ما ، درباره ترخیص از سایر گمرکات ایران بخوانید.

وظایف و مزایای سامانه جامع تجارت ایران چیست؟

بر اساس آنچه در اساسنامه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ثبت شده است، دو مورد زیر از مهمترین وظایف کل نظام تجارت ایران است.

  1. تسهیل تجارت با استفاده از ابزار‌ها، امکانات و مدل‌های استاندارد تجارت الکترونیک در سطح ملی و بین‌المللی.
  2. ایجاد واحد تجاری مشخص و زمینه‌سازی برای تعاملات ملی و بین‌المللی در تجارت الکترونیک

اما این سؤال پیش می‌آید که نظام جامع تجارت ایران چه مزایایی دارد و چگونه می‌تواند تجارت را تسهیل کند؟

این در ۲ مرحله اتفاق می‌افتد.
در مرحله اول حضور فیزیکی و افزونگی در ارائه اطلاعات حذف شده، سپس عملیات بیهوده و بیهوده همراه با اسناد بیهوده از روند انجام کار‌ها حذف شده و در نهایت دسترسی به سیستم‌های بین‌المللی ایجاد می‌شود.

مزایای نظام تجارت ایران برای بخش دولتی و خصوصی

نظام جامع تجارت ایران می‌تواند تأثیر مستقیمی بر دو بخش دولتی و خصوصی داشته باشد که نباید از آن غافل شد.

مزایای این سیستم برای ارگان‌ها و نهاد‌های دولتی که تا حدودی با اقتصاد بین‌الملل مرتبط هستند به شرح زیر است:

  • تخصیص مؤثر و کارآمد منابع دولتی
  • بهبود و بهبود منابع عواید دولت
  • افزایش امنیت، کاهش فساد و شفافیت در تجارت بین‌المللی
  • توانایی استفاده از تکنیک‌های مدیریت ریسک

این سیستم برای بخش خصوصی نیز به شرح زیر مؤثر است:

  • کاهش هزینه‌ها با کاهش زمان خرابی
  • تسهیل و تسریع در امور مربوط به افشای کالا و ترخیص کالا از گمرک
  • تخصیص مؤثر منابع
  • افزایش شفافیت برای کاربران این سیستم

 

موسسه حساب اندیش آذرخش

سایت سامانه جامع معاملات نتسو | سامانه ثبت سفارش

از اردیبهشت ماه سال نود و هفت کلیه فعالیت‌های مربوط به ثبت سفارش واردات از طریق سامانه تجارت ایران NTSW انجام می‌شود. این سامانه توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت برای برخورد هوشمندانه با قاچاق و رهگیری تجارت به صورت قانونی و شفاف ایجاد شده است.

سامانه NTSW در راستای اجرای ماده ۸ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مصوب ۱۳۶۹، اساسنامه مرکز توسعه تجارت الکترونیک، مصوب وزارت، عضو کارگروه، ماده ۴ اساسنامه مرکز توسعه تجارت، ماده ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۱۳۷۱ ماده ۳ آیین‌نامه اجرایی مواد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب تیرماه ۱۳۷۴ هیأت وزیران و استفاده از آن تدوین شد. سیستم تجارت به عنوان دروازه ورود به واحد تجاری ایران اولین قدم برای انجام تجارت است.

نحوه ثبت نام در سامانه جامع معاملات نتسو

  • برای ثبت نام در سامانه جامع معاملات وارد ntsw.ir شوید.
  • سپس گزینه ضبط را انتخاب کنید.
  • اگر مدیر عامل شرکت شما یک تبعه خارجی است، ثبت نام کاربران خارجی را انتخاب کنید، در غیر این صورت، ثبت نام کاربران ایرانی را انتخاب کنید.
  • در صورتی که قبلاً در سامانه ثبت نام ثبت نام کرده‌اید می‌توانید گزینه اول (عضو سامانه ثبت درخواست هستم) را انتخاب کنید و با وارد شدن به صفحه بعد کد ملی و رمز عبور سامانه ثبت نام را وارد کنید تا به صورت خودکار اطلاعات شما وارد شود. از سامانه ثبت آن در سامانه کل معاملات ایران بارگذاری شود در غیر این صورت کافی است گزینه دوم (عضو سامانه ثبت سفارش نیستم) را انتخاب کنید. اطلاعات خود را به صورت دستی وارد کنید.
  • اطلاعات این بخش برای ثبت نام شما توسط سیستم‌های مختلف کنترل می‌شود. به این ترتیب نام، نام خانوادگی، نام پدر و شماره شناسنامه به عنوان اطلاعات هویتی شما از سامانه ثبت احوال، نشانی شما از شرکت پست، رعایت کد ملی و شماره تلفن همراه شما توسط مقررات و ارتباطات کنترل می‌شود. سیستم فرآیند ثبت نام توسط کاربر واقعی انجام شود و سطح امنیت افزایش یابد.
  • اگر امنیت بیشتری می‌خواهید، می‌توانید “\I want to use a two-factor password\” را انتخاب کنید. رمز عبور به شماره تلفن همراه شما ارسال می‌شود.
  • در صورت صحت اطلاعات و مطابقت کد ملی با تلفن همراه شما ثبت نام خواهید کرد.

کارشناسان حساب اندیش آذرخش  میتوانند شما را در این راه همراهی و راهنمایی کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

 تمامی حقوق  این سایت به نام حساب اندیش آذرخش محفوظ است.